Ako zatočiť s chuťou na cukor

Rafinovaný cukor je nielen najsladší jed, ale aj návyková droga. Keď ho jeme vo väčších množstvách, začneme na ňom byť závislí a túžiť po ňom podobne ako je to v prípade nikotínu a alkoholu. Asi to pozná dnes už každý, aká mocná dokáže byť chuť na chrumkavú horalku, alebo zázračný bublinkový nápoj.

Niekoľko tipov, ako znížiť chuť na cukor

Tu je zopár tipov ako sa zbaviť tejto nenápadnej, ale zákernej závislosti:

SEROTONÍN

Tento hormón šťastia sa dá zvýšiť pomocou stravy s nízkym glykemickým indexom, každodenným cvičením a hlbokým pokojným spánkom. Keď máme dostatok serotonínu, znižuje sa šanca, že začneme túžiť po sladkostiach.

TEKUTINY

Niekedy sa smäd prejavuje ako hlad, alebo tiež chuť na sladké. Doplňte si tekutiny pomocou tohto jednoduchého zahánača sladkostí: do väčšieho pohára vody vytlačte šťavu z pol citróna a pridajte 5 kvapiek stévie. Môžte vyskúšať aj zelený čaj osladený stéviou. Keď si takouto limonádkou budete zapíjať jedlo, uspokojíte svoju chuť na sladké a nebudete potrebovať dezert.

FERMENTOVANÉ JEDLÁ A NÁPOJE

Budete prekvapení, ako kyslá chuť fermentovaných potravín zaháňa chuť na cukor. Skúste kombuchu, živý domáci jogurt (obchodové nemajú nič spoločné s jogurtom, aj napriek tomu, že v reklame to hovorili), kefír, domácu kvasenú zeleninu a kyslú kapustu (obchodové – viď poznámka o jogurtoch).

ZELENÉ NÁPOJE

Dodávajú energiu a pomáhajú znížiť túžbu po sladkom, tým že sú plné živín. Odšťavovanie je najlepší fast-food, lebo máte za 15 min. hotovú expresnú výživovú bombu.

RIASY

Sú dobré na doplnenie minerálov. Čokoľvek s cukrom okamžite odčerpáva zásoby minerálov, ktoré má telo vytvorené. Riasy sú dobrým doplnkom na ochutenie šalátov, do polievok – napríklad do japonskej miso polievky, alebo ich vyskúšajte zaradiť v podobe sushi.

Držme si palce a vydržme bez cukru!