Prevencia proti chrípke

Prirodzene sa môžeme ochrániť pred chrípkou tak, že podporíme vlastné obranné prostriedky tela – imunitu a osadenstvo črevnej mikroflóry. Tie nám poskytnú spoľahlivejšiu ochranu ako očkovanie proti chrípke, ktoré aj tak nezaručuje účinnosť proti väčšine druhov vírusov chrípky. Takže ako podporíme imunitný systém a posilníme zdravý vnútorný ekosystém?

Probiotiká

Priateľské baktérie v črevách podporíme fermentovanými potravinami a probiotickými šalátmi a nápojmi. Najznámejší “probiotický šalát” v naších končinách je kyslá kapusta. Ale musí byť naozaj kvasená, bez konzervačných látok a tepelne neupravovaná. Ďalší level je kimchi – kórejská špecialita. Je to kvasená zelenina s pestrým zložením, základom je čínska kapusta, potom je tam mrkva, reďkovka, paprika, cenak, zázvor a čili + ďalšie druhy zeleniny podľa vkusu. Naozaj mňamka.

Menej cukru

Obmedzením príjmu cukru odstavíme kvasinky a baktérie spôsobujúce choroby a prekyslenie a oslabujúce imunitný systém.  Ak si k tomu doplníme zásadité živiny zo zelených nápojov, máme vyhrané. Zeleno-modrá riasa Spirulina tiež významne podporuje imunitné funkcie (a znižuje chuť na sladké).

Čerstvý vzduch

Pohyb na čerstvom vzduchu a na slniečku (vitamín D sa preukázal ako účinný prostriedok proti chrípke) je dôležitý vždy, no obzvlášť ak sa chceme udržať zdraví v chrípkovej sezóne.

Antistres a oddych

Použiť proti chrípke protistresové techniky sa môže zdať ako dosť zvláštna myšlienka. Ale funguje to ako prevencia proti mnohým chorobám, pretože stres veľmi zakysluje a tým oslabuje organizmus. Naučiť sa zvládať stres je iste veľká úloha, ale čo sa nám môže hodiť viac do ďalšieho života v dnešnej dobe? : ) V zime sa ľahšie funguje, keď sa zladíme s rytmom prírody a počas dlhších nocí a kratších dní si doprajeme viac odpočinku a dlhší spánok.