Hríby konzervujú vitamín D

Vitamín D sa v hríboch nachádza prirodzene, no jeho obsah sa dá aj zvýšiť a uchovať na zimu! A nie je to žiaden zložitý proces. Jednoducho hríby dajte vyhrievať na slniečko.

Obzvlášť v zime môžeme trpieť nedostatkom vitamínu D, keďže čas kedy môžme svoju pokožku vystavovať slnku je obmedzený. Preto sa odporúča si ho v zime dopĺňať z výživových doplnkov. Vitamín D uchovaný v hríboch ponúka alternatívu pre vegánov a vegetariánov a dá sa vyrobiť doma.

Vitamínom D môžeme napumpovať nielen čerstvé huby, ale dokonca aj usušené hríby z minulého roka. Hríby vystavené slnku vykazujú významné množstvo vitamínu D až rok po ich vystavení slnku. Takže takáto zásobareň slnečného vitamínu vám vydrží až do jari.

hribiky na slnku

Ako na to:

  • Huby nakrájajte na plátky, rozložte rovnomerne na tácku, alebo plech a vystavte na slnečné miesto najlepšie v lete medzi 10:00 – 16:00.
  • Večer prikryte huby kartónom kvôli rose alebo schovajte do vnútra.
  • Na ďalší deň znova vystavte na slnko od 10:00 do 16:00.
  • Ak treba dosušte a uchovajte v sklenených pohároch (môžete pridať bobkový list)
  • Denná dávka je 10g pre dospelého, asi za malú hrsť. Nechajte napučať vo vode asi hodinu a použite do varenia.

Vitamín D je dôležitý pre zdravé kosti a zuby, imunitný a nervový systém. Reguluje inzulín, podporuje funkciu pľúc a srdca a pôsobí ako prevencia rakoviny. Huby k tomu obsahujú aj ďalšie zdraviu prospešné látky, ktoré podporujú imunitu, nervy a mozog, antioxidanty a antimikrobiálne pôsobiace látky.

Zdroje: https://fungi.com/blogs/articles/place-mushrooms-in-sunlight-to-get-your-vitamin-d?fbclid=IwAR2XttSV3UnsPqeAaEPZADV39GUscV_ly1gvgy_85qMh3pgr-X137UMph6Y

https://www.medicalnewstoday.com/articles/161618.php

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *